Zihninizi Derinlemesine Temizleyerek Yeniden Doğmuş Gibi Hissedeceğiniz 7 Adım

Fiziksel yorgunluğunuz zaman içerisinde etkisi geçer ancak zihinsel yorgunluk farklıdır. Kendimizi bazı dönemler stresli veya köşeye sıkışmış hissederiz. Bu süreçlerin içinden geçmemiz gerekiyor ancak pek de kolay olmuyor. Bunun yanı sıra yaşanan ekstrem durumlar, negatif ruh hali gibi faktörler de bazen biz fark etmeden zihnimizi ele geçirir. Ardından zihinsel yorgunluk kaçınılmaz olur. Vücudumuzda oluşan fiziksel negatifliğin yanı sıra, zihnimizi esir alan negatif duygular da tüm yaşamımızı etkiler. Zihninizi dağıtmak ve stresi yenebilmek için 7 ipucunu sizler için derledik.

1. Hayatı kendiniz için kolaylaştırmanın yollarını bulmakla başlayın.

Bir çok şey kontrolünüzün dışında gerçekleşebilir. Bu durumlarda zihninize ve bedeninize vakit ayırmak ve onlar hakkında farkındalık kazanmak, size iyi gelecek aktiviteleri yapmak zihninizin bu yorgunluk veya tükenmişlik durumuna sürekli olarak düşmesini engellemiş olacaktır. Kişisel bir denge noktasına getiren alışkanlıklar edinmek ve geliştirmek hayatı daha iyi görmenize neden olacaktır.

2. İyi ve kaliteli uyku alışkanlığına öncelik verin.

İyi bir gece uykusu, fiziksel olarak yorgun hissettiğinizde sizi rahatlatır. Yetersiz uyku, sorun çözme ve karar verme yeteneğinizi etkileyebilir ve önemli bilgileri hatırlamak veya duygularınızı düzenlemek bu durumda daha da güçleşebilir. En rahat pijamalarınızı giyin ve göz bandınızı takın, olabildiğince sessiz bir ortam tercih edin. Uyku ile ilgili yapılabilecek belki de en güzel ve önemli öneri yatmadan önce cep telefonları, bilgisayarlar gibi teknolojik aletlerden uzak durulmasıdır. Yapılmış birçok araştırma insanların %70 kadarının uykuya dalmadan hemen önce telefonları ile oynadığını göstermiştir. Ancak mavi ışığın uykuya zarar verdiği araştırmalar ile desteklenmiştir. Bu nedenle de yatmadan 90 dakika kadar önce kişilerin telefonları bırakarak dijital detoks yapması tavsiye edilmektedir. Bu şekilde zihinsel olarak rahatlayabilirsiniz. Yatağa gitmek istemiyorsanız, uykuya dalmada güçlük çekiyorsanız uyumaya çalışmak durumu daha kötü hale getirmektedir. Bu nedenle uyumadan önce kişiselleştirilmiş bir gece rutini oluşturabilirsiniz.

3. Düşüncelerinizi ve duygularınızı yazarak ifade edin.

Zihniniz stresli düşüncelerle dolup taştığında, onları sıralamak ve en çok sıkıntıya neyin sebep olduğunu belirlemek her zaman kolay değildir. Yazmak, duygularımızı kelimelerle işlememize yardımcı olan bir iletişim yoludur. Günlük tutmak, düşüncelerinizi yazıya dökmek stresli düşüncelerinizi keşfetmeyi genellikle kolaylaştırır. Artık duygularınız hakkında düşünmek sembolik bir eylemden çıkıp gerçek bir eyleme dönüşebilir, düşüncelerinizi kağıdın üzerinde net olarak görebilir, onlarla yüzleşebilirsiniz. Onları kağıda döktüğünüzde bir anlamda zihninizden çıkarmış oluyorsunuz.

4. Kendinizi bir randevuya çıkarın.

Sevdiklerinizle vakit geçirmek ne kadar dinlendirici gözükse de kendinizle baş başa kalmanın faydaları da var. Bu yüzden ne kadar yoğun olsanız da kendinize vakit ayırma konusunda titiz davranmalısınız. Haftada bir kaç saatinizi dış dünyadan soyutlandığınız ve sadece kendinize odaklandığınız bir aktivite ile geçirmek tazelenmenize, derinlerde yatan düşüncelerinize odaklanmanıza, kendinizi keşfetmeye yönlendirecektir. Her şeyden önemlisi düzenli bir şekilde kendinize vakit ayırmak kendinizi tanımaya, kendinizi sevmeye teşvik eder. Kendinizi, kendinizle vakit geçirmeyi yalnızlık sanmayacağınız şekilde yetiştirin ve bunu alışkanlık haline getirmeye çalışın. Kendinizi bir kahve randevusuna, en sevdiğiniz tatlıyı yemeye çıkarın!

5. Rahat etmek istiyorsanız geçmişi geçmişte bırakın.

Duygusal bir acı yaşadığımızda her seferinde kendimize aynı soruyu sorarız: Geçmişteki olayları geride bırakıp nasıl önümüze bakabiliriz? Bazen olumsuz ve bizi üzen duygularla başa çıkamıyoruz ve onları unutamıyoruz. Yeni başlangıçlara adım atmadan önce bu olumsuz duyguları kendi içinizde belirlemelisiniz ve kendinize şunu sormalısınız: ”Son zamanlarda beni hangi olaylar derinden etkiledi ve bu olaylardan hangi inançları içimde tutmaya izin verdim?” Her ne olursa olsun geçmişteki acılardan kurtulmanın en iyi yollarından biri bu şeylerin ilerlemesine ve gerçekten iyileşmesine izin vermeyi düşünmek ve hedeflemektir. “Olması gerekeni” düşünmeye takılıp kalırsak, acı veren duygular bizi hareketsiz bırakabilir. Kendinizi her zaman iyi görmeye istekli olun, baştan başlayabileceğinizi ve sağlıklı bir kalbin peşinden koşabileceğinizi hatırlatın.

6. Kafanızı boşaltmak ve yeniden odaklanmak için egzersiz yapın.

Zihinsel sağlığınız için egzersiz yapmayı öncelik haline getirerek vücudunuza biraz ilgi gösterin. İster yürüyüşe çıkın, ister yoga yapın, ister pilates yapın. Spor süresince yapılan aktivitelerde beynimizdeki dopamin, seratonin ve adrenalin hormonları salgılanıyor. Buna ek olarak da dikkat seviyemizin, ruh halimizin ve hafızamızın iyileşme gösterdiği ve güçlendiği gözlemleniyor. Bu noktada sağlıklı ve arınmış zihin ile sürdürülebilecek bir yaşam için düzenli spor yapmanın önemi bir kez daha ortaya çıkıyor. Egzersiz yapmak aynı zamanda daha özgürce akan fikirlerin desteklenmesine yardımcı olur, bu nedenle düzenli bir günlük yürüyüş, aynı düşünceler dikkatinizi dağıtmak için tekrar ortaya çıktığında ‘sıfırlamanıza’ yardımcı olabilir.

7. Küçük işlerinizi hemen veya en uygun boş anınızda yapmayı alışkanlık haline getirin.

Hepimiz bazen karmaşık bazen de yoğun olan bir çalışma programı içerisindeyiz. Görevleri en aza indirmenin en kolay yolu işleri hemen yapmayı seçmektir. Bu küçük işleri sürekli ertelemeyi seçtiğinizde, kırılma noktasına ulaşana kadar sorumlulukları üst üste yığarız. Bu nedenle de daha fazla strese ve kaygıya boğuluruz. Hayat çok yoğun olduğundan ”Sonra hallederim” kelimesini hayatınızdan çıkarmanız gerek. Bu cümle uzun vadede görevinizi unutmanıza neden olabilir veya bilinçaltınızda büyük bir yapılacaklar listesi olduğu için kaygı ve stres seviyeniz artabilir. Stresten kaçının ve yapabildiğiniz ilk fırsatta işlerinizi yapın. Bu şekilde zihinsel olarak rahat olacaksınız.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*