Sosyal medyayı günde kaç saat kullanıyoruz? Bakan Uraloğlu açıkladı







Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Dijital Medya Kullanımı Raporunu Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Dijital Medya Kullanımı Raporunu Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, We are Social ve Meltwater tarafından hazırlanan Dijital 2025 Türkiye Raporu’nda yer alan sosyal medya kullanım verilerini değerlendirdi. Türkiye’de internet kullanan kişi sayısının 77,3 milyon olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanıcılarının son bir yılda yüzde 1,7 artarak 58,5 milyona ulaştığını ifade etti.

Günde Ortalama 2 Saat 43 Dakika Sosyal Medyada Geçiriliyor

Bakan Uraloğlu, toplam sosyal medya kullanıcıları içerisinde kadınların oranının yüzde 46,6 olduğunu belirterek erkek kullanıcıların oranının ise yüzde 53,4 olduğunu belirtti. Uraloğlu, internet kullanıcılarının günlük ortalama 7 saat 13 dakikayı internette geçirdiğini de söyleyerek “Her gün ortalama 2 saat 43 dakikayı sosyal medyada geçiriyor, aylık ortalama 7,6 sosyal medya platformu kullanıyoruz.” dedi.

En Çok Arkadaş ve Aileler Takip Ediliyor

Bakan Uraloğlu, kullanıcıların sosyal medya hesaplarından en çok arkadaşlar, aileler ve tanıdıklarını takip ettiğini belirterek bunu satın alınan markaların hesapları ile kullanıcıların satın almak istediği markaların hesaplarının takip ettiğini ifade etti. Uraloğlu, “Sosyal medya kullanıcıları en çok haber hikayelerini okumak, arkadaşlar ve aile iletişim kurmak ve boş zaman doldurmak için platformları kullanıyor.” açıklamasında bulundu.

Instagram’ı Kullanan Kişi Sayısı 58,4 Milyona Ulaştı

Uraloğlu, Türkiye’de en çok kullanıcısı olan platformun 58,4 milyon kişi ile Instagram olduğunu belirterek, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

“Instagram’ın ardından 57,5 milyon kişi ile YouTube, 40,2 milyon kişi ile TikTok geliyor. Facebook’un kullanıcı sayısı 34,8 milyon kişiyken X platformunu 19,7 milyon kişi kullanıyor. 2024 yılına göre ise Instagram’ın kullanıcı sayısı yüzde 8,5 artarken, TikTok’un yüzde 2,9, Facebook’un yüzde 1,3, X’in yüzde 1 arttı. YouTube’un kullanıcı sayısında ise yüzdesel bir değişiklik olmadı.”

32 Saat 36 Dakika İle En Çok Instagram’da Zaman Geçiriliyor

Bakan Uraloğlu, kullanıcıların platformlar özelinde aylık ortalama geçirdiği süreler hakkında da açıklamada bulundu. Uraloğlu, “İnternet kullanıcıları ayda ortalama 32 saat 36 dakika ile en çok Instagram’da zaman geçiriyor. Bu süre TikTok’ta 26 saat 26 dakikayken, YouTube’da geçirilen aylık ortalama süre 23 saat 31 dakika. Facebook’ta geçirilen süre ise 9 saat 45 dakika, X’te ise 5 saat 4 dakika.” dedi.

Related Posts

BYD Türkiye planını değiştirdi

Çinli elektrikli otomobil devi BYD, Türkiye’de yeni fabrika kurmaya hazırlanırken sürpriz bir kararla planlarını değiştirdi. Türkiye ve Macaristan’da kuracağı fabrikaları elektrikli araç üretim üssüne çevirmeyi planlayan BYD, artan talebi karşılamak …

SPK’den kripto platformlarına yeni denetim düzenlemesi

Sermaye Piyasası Kurulu, kripto varlık hizmet sağlayıcılarının faaliyet izni alabilmesi için rezerv kanıtı denetimini zorunlu hale getirdi. Denetimlerde, kripto cüzdanlar ve müşteri varlıklarının birebir doğrulanması şartı getirilirken; süreçler, bağımsız denetçilerle ve rastgele seçilecek tarihlerde yürütülecek.

Borsa güne yatay başladı: 9 Mayıs 2025 Cuma Borsa İstanbul’da son durum

Borsa İstanbul’da BIST 100 endeksi, güne yatay seyirle 9.280,71 puandan başladı.

Borsa güne yatay başladı – 9 Mayıs 2025

Borsa İstanbul’da BIST 100 endeksi güne sınırlı bir yükselişle başladı. Bankacılık endeksi değer kazanırken holding hisseleri geriledi. Yatırımcılar yurt içi sanayi üretimi ve İngiltere Merkez Bankası Başkanı Bailey’in açıklamalarına odaklandı.

Sanayi üretimi aylar sonra artışa geçti

Sanayi üretimi mart ayında artışa geçti. Sanayi üretimi yıllık bazda yüzde 2,5 artarken, aylık bazda yüzde 3,4 artış kaydetti.

Nissan’dan sürpriz geri adım! 1,1 milyar dolarlık yatırımından vazgeçti

Nissan Motor, Japonya’nın Kyushu adasında kurulması planlanan 1,1 milyar dolarlık lityum demir fosfat (LFP) pil fabrikası projesinden vazgeçtiğini açıkladı. Şirket, yatırım verimliliği değerlendirmesi sonrası iptal kararı aldı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir