Rekabet Kurulu’ndan ünlü cips üreticisine 1,3 milyar lira ceza

Rekabet Kurulu, Türkiye’de cips ve şekerleme pazarında faaliyet gösteren Frito Lay Gıda Sanayi ve Ticaret AŞ’ye yaklaşık 1,3 milyar lira ceza kesilmesini kararlaştırdı.

Rekabet Kurumunun internet sitesinde yer alan açıklamada, Frito Lay’in paketlenmiş cips sektöründe faaliyet gösteren rakiplerinin faaliyetlerini zorlaştırmak, satışlarını engellemek ve onları pazardan dışlamak suretiyle Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’u ihlal edip etmediğinin tespiti amacıyla Kurul tarafından yürütülen soruşturmanın tamamlandığı bildirildi.

Şirketin kendisinden paketlenmiş cips satın alan bakkal, market, büfe gibi satış noktalarında rakiplerinin satışlarını engellemeye yönelik uygulamalarda bulunduğunun tespit edildiği belirtilen açıklamada, teşebbüse yaklaşık 1 milyar 300 milyon lira idari para cezası verildiği ifade edildi.

Açıklamada, kararın 200 metrekarenin altındaki satış noktaları için önemli olduğuna işaret edilerek, cips ve şekerleme pazarında ön plana çıkan Frito Lay’e birtakım yükümlülüklerin getirildiği vurgulandı.

Bu kapsamda, rakip stant bulunmayan satış noktalarında, Frito Lay stantlarının dikey ve görünür olarak yüzde 30’luk kısmının rakip ürünler için ayrılacağı bilgisi verilen açıklamada, şunlar kaydedildi:

“Ayrılan bölüm seperatörle bölünecek ve bu bölümdeki her sepette okunabilir şekilde, ‘Bu bölüm rakip cips ürünleri için ayrılmıştır’ etiketi bulunacak. Herhangi bir sebeple rakip ürünlerin satış noktasında bulunmadığı veya tükendiği durumlarda rakip ürünler için ayrılan bu bölüm boş bırakılacak ve Frito Lay ürünleri ile doldurulmayacak. Satış noktalarına, rakip ürünlerin bulunurluğunu ve görünürlüğünü hedef alan herhangi bir yönlendirmede bulunulmayacak. Frito Lay, satış noktalarına en fazla bir cips standı yerleştirebilecek. Standart satın alma işlemleri haricinde, perakende satış noktalarına finansal fayda sağlanamayacak. Rakip ürünlerin de satış noktalarına girmesiyle tüketicilere sunulan seçenekler artacak. Alınan bu kararla Frito Lay’in rakiplerinin de büfe, bakkal, küçük market gibi satış noktalarına girmesi ve paketlenmiş cips pazarında tüketicilerin seçeneklerinin artırılması hedeflenmiştir.” (AA)

Related Posts

ATO Başkanı’ndan vergi affı tepkisi: Aflar zemini bozuyor, vergi sistemi şeffaf olmalı

ATO Başkanı Gürsel Baran, Türkiye’deki vergi sisteminin büyük şirketlere vergi affı verilerek vergideki adalet zeminini bozduğunu söyledi.

Konut enflasyonun ateşi düşmüyor: Barınmak mümkün değil!

TÜRK-İŞ’in ardından TÜİK’in Nisan 2025 enflasyon verileri de yüksek fiyat artışlarının sürdüğünü ortaya koydu. TÜFE, aylık %3, yıllık ise %37,8 artış gösterirken, 12 aylık ortalamalara göre enflasyon %48,7’ye ulaştı. 2025’in ilk dört ayında toplam …

İstanbul depremi etkiledi: Bebek’teki köşk için beklenen ilgi gelmedi, satış iptal edildi

İstanbul Bebek’teki deniz manzaralı köşk, iki ev ve garajdan oluşan toplam 3.091 metrekarelik gayrimenkul, 950 milyon TL artı KDV’ye satışa çıkarılmıştı. Ancak, 23 Nisan’da İstanbul’da yaşanan deprem sonrası talep gelmemesi nedeniyle satış iptal edildi.

Akaryakıtta tabela değişti!

Brent petrol ve döviz kurundaki hareketlenme akaryakıt fiyatlarını da yakından etkiliyor. Dalgalanmalar akaryakıta indirim ve zam olarak yansırken, otogaza 1 lira 20 kuruş indirim geldi. İndirim bu sabah tabelaya yansırken, yeni bir indirim haberi …

TCMB Başkanı Karahan: Sıkı para politikası, fiyat istikrarı sağlanana kadar sürecek

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) Başkanı Fatih Karahan, “Belirsizliklerin geçmiş döneme göre daha yüksek olduğunu da göz önünde bulundurarak ihtiyatlı ve sıkı para politikası duruşu sergiliyoruz. Sıkı para politikası duruşumuz enflasyonda kalıcı düşüş ve fiyat istikrarı sağlanana kadar da sürecek.” dedi.

Bakan Şimşek, Endonezya Maliye Bakanı Indrawati ile görüştü

Bakan Şimşek, Endonezya Maliye Bakanı Indrawati ile görüştü

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir